Tuesday 7 November 2017

Supply Og Demand Forex Trading In A Nøtteskall Betydningen


Denne artikkelen vil forklare noen nyttige faktorer å vurdere når handel basert på tilbuds - og etterspørselsmetoden. Jeg vil gi en kort oversikt over tilbud og etterspørsel før du drar inn i hvordan du identifiserer høye sannsynlighetnivåer for å handle. Forsyning og etterspørsel Oversikt Den eneste grunnen til at prisen beveger seg i alle markeder er på grunn av ubalanse i tilbud og etterspørsel. Jo større ubalansen er, desto større er bevegelsen. Sterke trekk i pris vekk fra et nivå indikerer at ikke alle bestillinger ble fylt. For eksempel, ved opprinnelsen til et forsyningsnivå, er det ikke nok kjøpsordrer for å oppfylle antall salgsordrer. Derfor flytter prisen bort på en så sterk måte. Når prisen går tilbake til disse nivåene, kjøper nybegynnerne seg til et område der institusjoner har sine salgsordrer. Institusjoner og fagfolk selger til nybegynnere da er det ikke flere kjøp bestillinger så prisen må falle igjen. Det motsatte gjelder for etterspørselsnivåer. I begge tilfeller gir nybegynnerne likviditeten institusjonene trenger for å få sine bestillinger ute i markedet. De beste mulighetene til å tjene i handel er hvor vi kan kjøpe til den billigste prisen mulig (engrospriser) og selge og den dyreste prisen mulig (utsalgspris). Dette er det samme i noe marked. Leverandør - og etterspørselsnivå på prisdiagram viser disse engros - og utsalgspriser. Hvis du trekker opp et prisdiagram, ser du generelt en rekke forsynings - og etterspørselsnivåer på hver tidsramme. På ingen måte er vi interessert i handel fra hver og en. Forbruks - og etterspørselsnivåer er ikke alle skapt like. Visse nivåer er mer sannsynlig å holde enn andre. Noen vanlige faktorer å vurdere når du velger nivåer for handel fra, er oppført nedenfor: Styrken i bevegelsen - Måten i hvilken pris som gikk ut av nivået. Ideelt raskt med store stearinlys RiskReward - Et anstendig risikofaktorforhold vil bidra til å sikre at du forblir lønnsom på lang sikt til tross for uunngåelige tap fra tid til annen. Det store bildet - Den høyere tidsrammen eller forspenningen vil bidra til å holde deg i riktig retning Retracements - Er nivået friskt eller har det blitt testet. Ferske nivåer er beste Tid på nivået - Jo mindre tid jo bedre, da dette indikerer en større utbuds - og etterspørselsobalanse. Ankomst - Ingen motstridende nivåer i nærheten for en jevn tur til målene. Faktorene ovenfor er noen av hovedfaktorene som bør tas i bruk konto når du bestemmer hvilke nivåer som skal handles fra. Personlig går jeg utover det for å finjustere nivåplukningsprosessen for å øke oddsene ytterligere. Jeg liker å markere ldquokey levelsrdquo på diagrammene mine. Disse nivåene er viktige for meg, ikke i den forstand at jeg ville handle fra dem, men fordi andre har handlet fra dem tidligere og jeg liker å se hvordan prisen reagerer på disse nivåene. Noen kan kalle dem pivot poeng (PP) støtte og motstand (SR) eller beslutningspunkter (DP), men i denne artikkelen skal jeg referere til dem som nøkkelnivåer. Et nøkkelnivå er en hvor diagrammet har vist prishandling som trekker oppmerksomheten min. Dette kan være et punkt der en dråpe eller rally oppstod, men ikke tilbud eller etterspørsel, eller et nivå av konvensjonell støtte eller motstand. Når jeg ser et eller flere av disse nivåene brutt, går jeg og ser etter kilden til flytten som brøt nivået. Dette vil ofte peke på et tilbuds - eller etterspørselsnivå, og forutsatt at alle andre kriterier er oppfylt, har jeg et oppsett med økte odds for suksess. Grunnen til at dette er viktig skyldes det faktum at handelsmenn har en tendens til å reagere på nøkkelnivå. Når de blir overveldet av en motstridende kraft, har du en bedre ide om hvor smart penger beveger markedet. Nedenfor er noen eksempler på at nøkkelnivåene blir ødelagt av tilbud og etterspørsel. Som du kan se fra bildet ovenfor, ble det tidligere lavt tatt ut og opprinnelsen til bevegelsen viser en stor tilførsel og etterspørsel ubalanse indikeres av det store røde lyset. Det er ingenting, men grønne lys går inn i nivået, så ingen motstridende nivåer i nærheten til under 2: 1 målet. Det modifiserte fiberverktøyet viser at det opprinnelige trekket var mer enn 3 ganger størrelsen på nivået, slik at risikoen for belønning ser bra ut. Igjen ble det tidligere lavt tatt ut. Opprinnelsen til bevegelsen som brøt nøkkelnivået er uthevet av forsyningsnivået. Klar grønne lys inn i forsyningsvisning, fortjeneste potensial kommer inn i nivået og ingen motstand mot å stoppe prisen faller. Det er ingen etterspørsel under, så prisen er fri til å falle til neste nøkkelnivå. Fi-verktøyet viser risikoen for å belønne på handelen. Jeg nærmer seg prosessen med å velge nivåer på en av to måter, enten jeg ser tilbuds - eller etterspørselsnivået, så se for å se om det brøt noen nøkkelnivåer, eller Irsquoll identifiserer et ødelagt nøkkelnivå og jobber tilbake for å finne kilden til flytten som forårsaket pausen. Begge tilnærmingene fungerer fint. Hovedpoenget er å finne ut om et nivå var ødelagt eller ikke for å øke oddsen for handelen. Når tilførsels - og etterspørselsnivået er ødelagt Hvis jeg har kort forspenning og et etterspørselsnivå nettopp har blitt absorbert eller ødelagt, vil jeg ta shorts fra et forsyningsnivå med økt tillit nå når et motstridende nivå nettopp er tatt ut. Omvendt, hvis jeg har lang bias og et forsyningsnivå har nettopp blitt absorbert, vil jeg nå være mer trygg på å kjøpe fra et etterspørselsnivå. Jeg vil se en klar bane til profitt før jeg går inn i en handel og når et motsatt nivå blir absorbert eller tatt ut, har jeg mer tillit til handel. Vennligst se skjermbildene nedenfor for eksempler: Forsyningsnivået absorberes og det er et friskt etterspørselsnivå like nedenfor. Prisen er nå fri til å flytte høyere vilje lite motstand til neste hovednivå. Risikopremien så bra ut, så jeg tok denne handelen. Dette er på et 30-minutters diagram og dette etterspørselsnivået dannes av et daglig etterspørselsnivå. Flere tidsrammeanalyser er utenfor rammen av denne artikkelen, men jeg vil skrive en annen for å forklare hvordan det fungerer med å velge de riktige nivåene. På bildet over ser vi at et etterspørselsnivå ble tatt ut sammen med to nøkkelnivåer. Når vi ser opp til hva som kan ha forårsaket flyttingen, ser vi et fint utseende nivå med store lys som forlater nivået. Dette var en annen fin handel. Dette er noen få eksempler på hvordan du kan forbedre din suksess når du handler tilbud og etterspørsel ved å velge nivåer som tilbyr og økt sjanse for suksess. takk max jeg prøvde å klikke på den samme knappen og prøvde å pm deg, men jeg har ikke nok cred, faktum jeg har ikke noe for den saks skyld. Jeg ser det ut på et tidspunkt. Jeg klarte å skrive ut artikkelen din og diagrammer og er fixin for å lese den og studere den litt mer. Jeg tror de viktigste nivåene du refererer til er områder av SR og så snart det området er penetrert, ser du etter lommene med konsolidering hvorfra SD kom fra det som forårsaket penetrasjonen, er det om riktig Når jeg får litt cred, vil jeg ta deg opp på tilbudet om å hjelpe. Jeg dentificerer SD-sonen riktig eller konsekvent jeg trenger. Du vet at jeg nettopp så på Sam Seiden webinar på fxstreet, og hva du gjorde, kopierer du ideen om tilbud og etterspørsel som en rettferdig citikot som er nevnt ovenfor, og du gjorde det ikke engang litt annerledes enn webinaren til de andre, bare gå her fxstreetwebinarssessionssession. aspxid50e3f4dc-9c40-41df-a732-b166dd3ce99e og watch. This er ikke din jobb skam på deg PJ, jeg tror du får poeng for å fylle ut profilen din og også når du engasjerer mer i samfunnet. Det er riktig, jeg liker å se et SR-nivå ødelagt eller et motsatt SD-nivå absorbert da llok for kilden til pause som ofte vil være et SD-nivå. Jeg har noen flere artikler som kommer snart, så forhåpentligvis vil de hjelpe. For det første er tilbud og etterspørsel ikke bare en ide om at det er en grunnleggende lov for økonomi som du kan lese om fra mange kilder. Også jeg tror at du og Citikot kanskje har misforstått hovedpunktet i artikkelen som handlet om å identifisere kvalitets SD-nivåer basert på SR-pause. Jeg tror ikke at Sam lærer dette selv om jeg ikke er sikker på at jeg ikke har blitt lært av OTA, siden har jeg lest alle ressursene sine. Videre er Luke, som diskuterer tekst på vanlige SD-faktorer for handel, som å forhindre at noen skriver om en strategi som bruker CCI, fibonnacci eller et bevegelige gjennomsnittskors uten å referere til andre artikler som har nevnt dem tidligere. Det gir ikke mening. De grunnleggende prinsippene for hver av de ovennevnte er de samme, men mange artikler har bruk av dem alle. Det er søknaden som sannsynligvis vil variere. Store markedsbevegelser, risikofritt, høyere tidsrammeutvikling og lignende er vanlige faktorer for mange strategier, ikke bare SD. OK Fred Jeg ser ikke etter noen poeng her grunnen til at jeg er i samfunnet er å få noen friske ideer. Jeg likte artikkelen din og jeg venter på en annen takk igjen Max og jeg ser frem til noen virkelige diskusjoner. Når det gjelder kravene du kutter og forbi sams arbeid. i studiet av SD-teorien har jeg studert litterært alt sam noensinne snakket eller skrevet i hver gratis artikkel eller video og nei hvor nevner han de tingene du har her som går ut over de grunnleggende SD-stilene han snakker om. Sam forplanter det som sin kjernestrategi, men han fant ikke opp det eller har et mønster på det ennå. Så, jeg er ansvarlig for Max, dette er ikke typisk sjøspørsmål. Det er mer i Maxs artikkelen her, og jeg tester det på tidspunktet for denne skrivingen. Godt arbeid maks. hei max prøv g mail og se om du kan ping meg hei tilbud og etterspørsel regler er grunnlaget for noen form for priset marked. faktisk vet jeg ikke hvorfor folk hevder Seiden som forfatter av disse reglene, siden de faktisk eksisterer langt før han ble født. Hes en god lærer i en kjent skole, lærer folk hvordan man handler fra 0 til noe, gjennom å lese et prisdiagram og forstå hva som ligger bak et trekk. Jeg husker ikke hvor nøyaktig, men jeg husker veldig godt at Seiden tydeligvis sa at han ikke fant noe, og han oppdaget ikke noe. Så egentlig får jeg ikke poenget med slike kommentarer. Forhåpentligvis har fred vært. gjort. men ønsket bare å si mitt syn på dette :) Nå er artikkelen bra, og jeg gjentar alltid, og jeg vil alltid gjøre: Først må man lære å lese prisen i nærheten av tilbud og etterspørsel. man kan ikke handle hvis nektet eksistensen av denne universelle regelen artikkelen er fin og ren. tommelen opp og lykke til :) Jeg har testet Maxs Key Levels teori og det er virkelig en god oddsforbedrer. Jeg har hengt noen virkelig gode nivåer så langt, i praksis skjønt. Dette er en utmerket artikkel. Max og alifaris artikler har vært mest nyttige for meg personlig. pj: det er mange gode artikler i denne og tidligere konkurranser hele er en god kilde både for nybegynnere og erfarne forhandlere. ) ja scramble, absolutt massevis av gode artikler uten tvil. Jeg fant dette nettstedet å gjøre SD-undersøkelser og snublet på en SD-artikkel av alifari litt tid tilbake. Funnet Maxs for noen dager siden, bare ser over nettstedet og forskjellige artikler. Dine er jevnlig, så vær så snill, hvis jeg ved et uhell indikerer at det ikke var noe. ah nei nei, ikke bekymre deg. bare sa hva jeg sa, så en slags bekreftelse på hva du også gjorde ok, også et forslag til å se i tidligere måneder fordi det er virkelig noen gode arbeider og veldig hjelpsomme. jeg mener ikke min bare dette :) bybye Hi Scramble. Du har rett, pris handling er en viktig komponent til SD trading. Faktisk er dette noe jeg skal gå inn i i min neste artikkel som det er veldig viktig. PJ Im glad du fant dette nyttig. Fortsett å søke etter eksempler, og det blir snart tydeligere. denne artikkelen og alifari postet en artikkel: 24 september Trading Supply Demand Zone virkelig kompliment hverandre. takk folkens. Jeg har nettopp begynt å handle etterspørsel etter å ha forlatt alle indikatorer, artikkelen din har hjulpet meg til å forstå metoden mye bedre, og jeg begynner faktisk å slå demokontoen min rundt. Ja, jeg har sett de fleste av Sam Seidens webinarer, og de er en god introduksjon til emnet, men du må faktisk gjøre det for å forstå det bedre. Din artikkel fylte ut noen av de grå områdene jeg hadde problemer med, og faktisk er veldig liknende faktisk veldig nært hvordan jeg vil handle. Så en stor takk for det. Hvor finner jeg din oppfølgingsartikkel på flere tidsrammer. Hvilken metode bruker du til å bestemme hvordan du tegner tilførsels og etterspørsel rektangler når det gjelder hvilket lys av hver sone du velger For eksempel (i tilfelle av en forsyningssone) bruker Sam Seiden toppen av det høyeste stearinlyset og den laveste delen av lysets kropp i gruppen mens du ser ut til å være tilfeldig som til hvilke punkter i lyset du velger å tegne deg rektangler. Kan du forklare det. Takk Rob Hei amoths57, jeg er glad for at du fant det nyttig, oppfølgingen er her: dukascopyfxcommfx-article-contestSupply-And-Demand-Multiple-Timeframeactionreadid1606read-artikkelen Hei Robert4. Mens jeg prøver å lete etter nivåer som er fine og ryddige, presenteres ikke SD-nivåer på denne måten. Jeg vet at noen av rektanglene i artikkelen ikke er tett opp mot lysene, men noen ganger rektangulærverktøyene på plattformene ikke tillater det. Over tid får du bare en følelse av hvordan du tegner nivåene og hvor tilbudet er. For eksempel er H4-diagrammet også en bytteområde som også tilfører sammenløp. Jeg håper det hjelper Er dette samme MaximumLots fra maximumlots Konseptene på dette nettstedet virker likt dine metoderAutomated Stocks, Futures og Forex Trading System Vår SD-modell er basert på våre Proprietary PFA PowerZones Algorithms. Det automatiserte handelssystemet analyserer hvert marked for å finne ut hvor tilbud og etterspørsel (kjøps - og salgsordre) ligger på et gitt marked. Det tar da disse ubalansene og setter dem gjennom mange punkter av kriterier for å avgjøre om det er stor sannsynlighet. Per de fullt tilpassbare parametrene vil hele handlingsplanen bli brukt på hver handel, inkludert flere positonstørrelser, tid til handel, varsler, oppføringer, stopp, mål, tilbakestilling, samt bestemme prisretningen. Da informasjonen tolkes, vil den benytte enten en trendteknikk eller en motetrend etter teknikk til hver handel. Begge teknikkene kan tilpasses din egen risikostyring og kan brukes alene eller i kombinasjon med hver. Bruk av SD-modellen fjerner all subjektivitet og gir deg mer ledig tid. I finans er en handelsstrategi et forhåndsdefinert sett med regler for å gjøre handelsbeslutninger. Traders, investeringsselskaper og fondforvaltere bruker systemer for handel, som er automatiserte for å gi definerte inn - og utgangspunkter, samt å kontrollere emosjonelle aspekter som kan påvirke resultatene. Å ha en systematisk tilnærming vil muliggjøre konsistens. Paramedrene bør stole på basert på tilbakestesting av historisk analyse og fremover testing av sanntidsdata. Å ha tillit til ditt automatiserte handelssystem er viktig. Når du utvikler en handelsstrategi. Du må vurdere mange ting: valgt marked, kontostørrelse, risikotoleranse, retur, volatilitet, handelsstil, handelsverktøy, tidsramme etc. Etter at strategien er utviklet, bør den testes og testes videre i lengre tid. Handelsstrategier kan endres når som helst, men for å endre planen må du backtest og videresende teste hver endring som er gjort ved hjelp av programvaren før du bruker den til dine handler. Alle metoder skal brukes ved teknisk analyse ved hjelp av diagrammer. Vi fokuserer på stearinlysdiagrammer som de gir all nødvendig informasjon basert på prishandling. Forward Looking Approach Prishåndtering er den eneste metoden som kan sette deg foran markedene med forhåndsdefinerte innganger og utganger. Indikatorer er en form for støtte for handel som allerede er vist. Våre metoder gir deg mulighet til å bestemme handler før de oppstår. Ved hjelp av våre metoder vil du kunne handle med konsistens og ha kunnskap om ikke bare hva prishandlinger, indikatorer og andre verktøy er, men hvordan du bruker dem alene og sammen. Forsyning og etterspørsel Dette er en økonomisk modell for prisaksjonsbestemmelse i et marked. Det konkluderes med at prisen i et konkurransedyktig marked vil fungere for å utligne mengden som forbrukere krever, og kvantiteten som produsentene gir, noe som resulterer i en økonomisk likevekt av pris og kvantitet. Bear Market Når tilbudet (selgere) overstiger etterspørselen (kjøpere), er det en sving i prishandling. Prisen er drevet ned på grunn av mengden varer som produseres og mangelen på etterspørsel etter de enkelte varer. Logikken dikterer at når prishandlingen øker mot forsyning, er det mer villige selgere og mindre villige kjøpere, og dette blir et område for handelsmenn å dra nytte av bevegelsen i pris til ulempen. Bull Market Når etterspørselen (kjøpere) overstiger tilbudet (selgere), er det en prisvekst. Prisen er drevet opp på grunn av mengden varer som kreves og mangel på tilbud for de enkelte varer. Logikken dikterer at ettersom prishandlingen minker mot etterspørsel, er det mer villige kjøpere og mindre villige selgere, og dette blir et område for handelsmenn å dra nytte av bevegelsen i pris til oppsiden. Støtte forsterkning Det er viktige prisbevegelser i markedet dannet av selgere og kjøpere som kan støtte en gitt handel. Disse områdene holder ikke alltid og de blir ofte ødelagte. En pause over eller under støtte eller motstand signaliserer styrke eller svakhet avhengig av prisretning. En nedgang under støtten indikerer at det ikke er nok kjøpere til å presse prisene høyere og bjørnene er i kontroll. Et brudd over motstand indikerer at det ikke er nok selgere til å presse prisene lavere og oksene er i kontroll. Markedsstruktur Bestemme hvor høyder og nedturer dannes vil vise hvem som er i kontroll på nåværende tidspunkt. Manglende evne til å krenke svinghøyder er en klar indikasjon på at tilbudet overveier etterspørselen. I motsetning til dette er manglende evne til å krenke svingehøyde en klar indikasjon på at etterspørselen er større enn forsyningen. Fortsettelser Hvis prisen fortsetter å skape nye høyder, er dette en ytterligere bekreftelse på at antall bestillingsordrer erstatter mengden av salgsordrer som utføres på børsen. Det nøyaktige motsatt gjelder når nye nedturer blir gjort, mengden av salgsordrer erstatter mengden av bestillingsordrer. Når nye høyder eller nedturer skrives ut, øker dette volatiliteten og tilstrømningen av volumet. Ending Note Det er viktig å ha en fullstendig forståelse av markedsmekanikken og strukturen. Markedet beveger seg i trender, kanaler og mønstre. Det er ikke bare viktig å vite hva de er, du må vite hvordan du kombinerer all informasjon og lar systemet gjøre den beregnede handelsbeslutningen. Etter hvert som prishandlingen beveger seg, endres strukturen i markedet med den slik at du kan lese den nåværende trenden, så vel som potensielle reverseringspoeng. Systemet definerer disse områdene, samt inn - og utgangspunkter. CFTC-RULE 4.41 HYPOTETISKE ELLER SIMULERTE RESULTATRESULTATER HAR UBEGRENSNINGER. I FORBINDELSE MED EN AKTUELL PRESTASJONSOPPTAK, FORTSATT SIMULERTE RESULTATER IKKE VIRKELIG HANDEL. OGSÅ SOM HANDLINGENE IKKE ER UTFØRT, HAR RESULTATENE KRAVET FORVERKET FOR KONSEKVENSEN, OM NOEN, AV VISSE MARKEDSFAKTORER, SOM SIKKER LIKVIDITET. SIMULERTE HANDELSPROGRAMMER I ALMINDELIGE ER OGSÅ FØLGENDE AT DE ER DESIGNERT MED HINDSIGHT. INGEN REPRESENTASJON SKAL GJORT AT ENKEL KONTO VIL ELLER ER LIKELIG Å HENT RESULTAT ELLER TAP SOM LIKKER SOM VISES. Trading inneholder betydelig risiko og er ikke for alle investorer. En investor kan potensielt miste hele eller mer enn den opprinnelige investeringen. Risikokapital er penger som kan gå tapt uten å sette i fare økonomisk trygghet eller livsstil. Bare risikokapital skal brukes til handel, og bare de som har tilstrekkelig risikokapital, bør vurdere å handle. Tidligere prestasjoner er ikke nødvendigvis en indikasjon på fremtidige resultater. Vitenskapen om handel: Forsyning og etterspørsel Forfatter: SamSeiden 8. november 2012 Hvor mange ganger har du hørt noen si at handel er en kunst, ikke en vitenskap jeg har hørt det i årevis og år og Jeg må si at det er nok den mest latterlige utsagnet jeg har hørt når det gjelder handel, og som vi alle vet, er det noen ganske latterlige uttalelser i handelsverdenen. ITS A NUMBERS GAME Det er absolutt ingenting kunstnerisk om handel i det hele tatt. Dette er 100 et tallspill. Hvor mye villig etterspørsel og tilbud på hvert prisnivå er det som bestemmer prisbevegelsen. Dens kjøpsordrer versus salgsordrer og igjen, kommer alt ned til tallene på begge sider av den ligningen og ingenting annet. Å tenke Picasso eller Van Gough bør bringes inn i denne diskusjonen er ganske morsomt hvis du tenker på det. TILBUD OG DEMAND Jeg begynte min karriere for mange år siden på gulvet i Chicago Mercantile Exchange (CME), forenkling av institusjon og bankordreflow. Det jeg skjønte veldig fort var det faktum at prisbevegelsen i alle markeder er en funksjon av tilbud og etterspørsel. Derfor eksisterer handelsmulighet på prisnivå hvor denne enkle og rettfremme ligningen ikke er i balanse. Du kjøper bare hvor de store kjøpsordrene er og selger hvor de store salgsordrene er. Etter å ha brukt tid på handelsgulvet og så på prisdiagrammer på nettet, lærte jeg meg selv å identifisere disse ordrene på et prisdiagram, bildet som representerer en stor ubalanse for tilbud og etterspørsel. For å gjøre mitt poeng, la meg dele en veldig ny handel jeg oppsett for mine studenter i vårt live trading rom. Mens strategien jeg skal legge ut for deg, fungerer det samme i hvilken som helst tidsramme og marked, kan vi fokusere på en kortsiktig handel for vårt eksempel slik at vi kan se hele strategien spille ut på et klart diagram. Omtrent en time før aksjemarkedet åpnet, delte jeg et kart over NASDAQ med studentene mine. Legg merke til området skyggelagt gul, med de svarte linjene strekker seg rett. I henhold til tilbud og etterspørsel var dette området skyggelagt gul et nøkkelforsyningsnivå. Betydningen hadde institusjonsbanker store ordrer å selge på det nivået, det var en betydelig ubalanse på tilbud og etterspørsel på dette nivået. Vi vet dette fordi prisen ikke kunne forbli på det nivået og falt kraftig etter en svært kort periode. Tenk på det, hvis denne påstanden ikke var sant, og tilbud og etterspørsel var i balanse på det nivået, ville prisen vært på det nivået, men det kunne ikke fordi tilbud og etterspørsel var veldig mye ute av balanse. CHARTEN KVANTIFISERER TILBUD OG DEMAND Når jeg var på CME og hadde ordrene foran meg, visste jeg nøyaktig hva tilbuds - og etterspørselsligningen var. De fleste tror at fordi vi i dag ser på prisdiagrammer og ikke ser ordrene, kan vi ikke virkelig kvantifisere tilbud og etterspørsel og kanskje det er der noen av kunstnerisk snakk kommer fra, men. Tenk igjen. Jeg vil hevde at vi kan kvantifisere tilbud og etterspørsel ved å se på et prisdiagram. Faktisk vil jeg argumentere for at det er enklere enn å være på gulvet i bytte fordi prisdiagrammer representerer alle kjøpere og selgere. På handelsgulvet kan du bare se hva som er foran og rundt deg. For å kvantifisere tilbud og etterspørsel på prisdiagram bruker jeg det jeg kaller oddsforbedrere. Mens det er noen av dem, la meg gå over to for å hjelpe deg med å tenke i riktig retning. Jeg nevnte prisen brukt svært lite tid på det nivået ovenfor, dette er et viktig punkt. ODDS ENHANCER 1 Jo sterkere flyttingen i pris bort fra et prisnivå, desto mer balansert tilbud og etterspørsel er på nivå. Prisen kan bevege seg bort fra et område på en av tre måter. Det kan være gradvis, sterk eller gap. Spaltet representerer den sterkeste imblansen. I vårt eksempel her, legg merke til at den første flyttingen vekk fra forsyningsnivået var sterk tyder på at institusjoner solgte på det nivået. ODDS ENHANCER 2 Jo mindre tid prisen tilbringer på et nivå, desto mer balansert tilbud og etterspørsel er på nivå. Legg merke til det samme diagrammet, det var veldig lite handelsaktivitet i området skyggelagte gule. Handelsbøker forteller oss når vi ser etter nøkkelstøtte og motstandsnivåer, se etter områder på diagrammet der det var mye handelsaktivitet, mange lys på skjermen, over gjennomsnittlig volum og så videre. Hvis du tror den enkle logikken gjennom, tror jeg du vil finne det motsatte for å være sant. På prisnivå i et marked hvor tilbud og etterspørsel er mest ubalanse, kommer du til å få svært få transaksjoner (handler), ikke mange. Derfor vil bildet på et diagram være få lys på skjermen, ikke mange som de fleste handelsbøker sier, og dette var tilfellet i vår handelsmulighet ovenfor. RESULTATET Som du ser på diagrammet over, litt i vår handelssession, nådde NASDAQ opp til tilbudsnivået, noe som gir oss mulighet til å selge kort med et 2-punkts stopp og et 14 poeng for fortjeneste. Det 14 poeng fortjeneste målet kommer fra det sirklede området på diagrammet. Legg merke til at det ikke er noen etterspørsel i det omkretsede området. Dette betyr at prisen skal ha en veldig enkel tid å falle gjennom det området når en gang har vendt på prisnivået. Til slutt, når prisen er nådd, vil vi alltid vite hvem vi selger til. Vi må sørge for at vi selger til en nybegynnerhandler. Måten vi svarer på disse spørsmålene er dette: Er kjøperen i dette tilfellet hvem som kjøper fra oss, gjør de samme to feilene som hver nybegynner gjør. Spesielt er kjøperen vi selger for å kjøpe etter et pris i rally (feil nummer ett) og inn i et prisnivå hvor tilbudet overstiger etterspørselen (feil nummer to). Hvis svarene er ja og risikobeløpet oppfyller minimumskriteriene vi leter etter, tar vi handelen som en robot. PLAN AHEAD Den matematiske likningen vi kartlagt i FORVENT spilt ut som vi trodde og vårt overskuddsmål ble oppnådd. Hvis du tror kunst har noe å gjøre med dette, har jeg et flott stykke dessert eiendom i Nevada Jeg vil selge deg til halv pris. Det er veldig spesiell sand som renser føttene når du går på den. Det er normalt 10.000 kvadratmeter, men jeg vil gi det til deg for 5000, så skynd deg. Jeg tuller selvfølgelig, men du ser når jeg var på institusjonssiden av handelsvirksomheten, det var veldig klart hvordan og hvorfor prisen flyttet i noe marked. BIDS OG TILBUD På CME hadde de ikke Monets eller Picassos på veggen, de hadde bud og tilbud. Hvis jeg ønsket å se kunst, ville jeg gå ned Monroe Street til Michigan Avenue og gå til Art Institute. Goldman Sachs starter ikke hver handelsdag med et selskapsmøte for å diskutere kunstneriske muligheter i markedet. Hver eneste beslutning er basert på beholdning, ordrerestrøm, risikovurdering og så videre. Nøkkelen er å holde fast ved de grunnleggende prinsippene for hvordan du tjener penger til å kjøpe og selge noe som det er akkurat hvordan du oppnår fortjeneste som spekulerer i finansmarkedene. Les vår daglige Markedsavdeling for bestemte handelsideer. 6 Kommentarer Bli med på denne samtalen, legg inn en kommentar nedenfor. SarahPotter: Sam, mens jeg er enig i at handel er et tallspill, og jeg er helt enig i at mange handelsmenn blir fanget opp i fancy sett upsindicators som ikke er nødvendig. Basert på diagrammene Jeg er ikke sikker på hvordan en handelsmann ville se ubalansen på det nivået. I det andre diagrammet har du gitt et 5mins diagram for å illustrere poenget ditt, men et 5 min diagram er ikke volumavhengig. Hvordan identifiserer du disse områdene i sanntid? Kan du utvides ytterligere? Sendt: 4 år siden Logg inn på Kommentar Du vil også motta et GRATIS abonnement på E-nyhetsbrev fra TraderPlanet og andre spesialtilbud. Medlem siden 11.08.2012 Som visepresident for utdanning på netthandelskademin. Sam bringer over 15 års erfaring med aksjer, forex, opsjoner og futures trading som begynte da han var på gulvet i Chicago Mercantile Exchange, hvor han lette institusjonelle orderflyt. Han har handlet aksjer, futures, rentemarkeder, valuta, alternativer og varer for sine personlige interesser i årevis, har klart kundekontoer og har utdannet tusenvis av handelsmenn og investorer gjennom seminarer og daglig rådgivning både internasjonalt og internasjonalt. Sam har vært involvert i markedene siden 1991 både på og utenfor gulvet i Chicago Mercantile Exchange. Han har fungert som direktør for teknisk forskning for to handelsfirmaer og bidrar regelmessig til artikler til bransjens publikasjoner. Sam er kjent for sin handel, teknisk forskning og pedagogisk veiledning. Relaterte Aksjer Annonser Koble med oss ​​TraderPlanet, Hurricaneomics, Synergistic Trading, InvestorPlanet, hvor Traders Gravitate, TraderPlanet Sphere, TraderEd, TraderTube og TraderGPS er registrerte varemerker for TraderPlanet, LLC. Opphavsrett 2016 TraderPlanet, LLC. Alle rettigheter reservert. v2.93um

No comments:

Post a Comment